W 2012r kupiłem z kumplem motorower Komar z silnikiem Zundapp-a mniej więcej ZD50
Cały motor zakupiony przez nas za 100zł o dziwo jeździ ale był w stanie tragicznym.
Zatem zabraliśmy się za gruntowny remont i wyszło nam to zupełnie przyzwoicie.
Problemem okazało się to że źle podłączyliśmy cewko-moduł który zaczął się grzać a w efekcie czego został uszkodzony i nie dawał iskry.
Jeździliśmy po ludziach i pytaliśmy czym to można zastąpić, większość osób mówiło nam o cewko-module od piaggio taki pomarańczowy.
Kupiliśmy go za 30 zł na allegro i...
Ok udało się, po zamontowaniu silnik pracuje a motor jeździ ale...
Właśnie silnik jak by nie chce wkręcać się w odpowiednie obroty tak jak by miał blokadę.
Na pierwszym biegu ładnie się wkręca tak do 4tyś obr potem już nie chce i przerywa. Na pozostałym 2uch biegach dzieje się podobnie.
Ale na luzie jak by silnik miał większe obroty i zachowywał się zupełnie inaczej niż na biegu.
Co jeszcze zauważyliśmy że jak jedzie się prawie na maksa na każdym biegu w ustawieniu manetki że motor ładnie pracuje i odpuści się ją na około 2sek i da na full to motor idzie przez chwilę na większych obrotach niż miało by to miejsce bez odpuszczania manetki.
Sami już nie wiemy czym jest to spowodowane, a najgorsze jest to że nie wiemy czy na poprzednim cewko-module było podobnie.
Na tej stronie znalazłem jeszcze coś takiego... Czy może mi ktoś objaśnić po co to jest? bo mam właśnie taki cewko-moduł i zastanawiam się czy coś to da a jak da to co.
Zobacz następny temat Zobacz poprzedni temat Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach